Agiledrop praznuje: desetletje razvoja podjetja in rasti z našimi sodelavci

Agiledrop praznuje: desetletje razvoja podjetja in rasti z našimi sodelavci image

Letos pri Agiledrop slavimo pomemben mejnik, saj obeležujemo 10. obletnico delovanja.

Začeli smo kot majhna ekipa razvijalcev, ki je imela vizijo postati razvojno podjetje na globalnem trgu. In zdaj, po 10 letih delovanja, smo ekipa, ki šteje več kot 70 zaposlenih in delamo s priznanimi podjetji in organizacijami po vsem svetu.

Okrogla obletnica je zato več kot primerna priložnost, da se ozremo po poti, ki smo jo prehodili, praznujemo rast podjetja in zaposlenih ter strnemo dosežke in spoznanja, ki smo jih bili deležni na tej poti.

Začetki Agiledropa

Naša zgodba se je uradno začela l. 2013, ko smo tudi ustanovili podjetje, ampak prvi zametki so se pojavili že 3 leta pred tem. Leta 2010 sem obiskal Drupal konferenco, DrupalCon v Copenhagnu. Ta konferenca je bila zame prelomnna, saj sem ugotovil, da spletni razvoj omogoča nešteto priložnosti in to ne samo v Sloveniji, ampak v svetu nasploh.

Temu je sledila izbira imena. Za ime “Agiledrop” smo se odločili zato, da bi agilnost (agile) izkazali že v samem imenu podjetja, s tem pa tudi že nakazali na naš način vodenja projektov ter delo na Drupal spletni platformi. Domeno agiledrop.com smo zakupili že marca 2012, praktično leto in pol, preden smo uradno ustanovili podjetje.

Že v prvem letu delovanja smo pridobili nekaj velikih naročnikov in z njimi delali na pomembnih projektih. Čeprav smo bili res majhna ekipa, smo si z vestnim delom hitro ustvarili dobro ime. Leta 2015 smo intenzivno začeli oblikovati kulturo podjetja ter z njo povezane vrednote in pogodbenim sodelavcem smo ponudili redne zaposlitve. Ta odločitev je našo ekipo do konca leta podvojila, kar je tudi začetek rasti našega podjetja.

Tako sva si z Alešem, vodjo prodaje, delila mizo v naši prvi pisarni

Vzpostavitev kompetentne razvijalske ekipe

Hitro smo ugotovili, da je rast podjetja tesno povezana z motiviranimi razvijalci in razvijalkami, ki se zaposlijo pri Agiledrop. Hkrati smo tudi ugotovili, da za delo na globalni ravni in pomembnih projektih, ki vključujejo specifične tehnologije, sama motiviranost ni dovolj; ključna so tudi izobraževanja in mentoriranja.

Zato smo na novo vzpostavili sistem zaposlovanja in uvajanja. Želeli smo si razvijalcev in razvijalk, ki niso samo motivirani, ampak tudi delujejo skladno s kulturo in vrednotami podjetja ter so pripravljeni na učenje. In temu smo v celoti posvetili naš uvajalni projekt: da se lahko novi zaposleni v celoti seznanijo z vsemi potrebnimi veščinami in znanji, ki jih potrebujejo na projektih za naše naročnike.

Pomemben del uvajalnega projekta je postalo tudi mentoriranje, saj smo si želeli ustvariti okolje, v katerem se znanje deli brezkompromisno in kjer ima vsak član ekipe možnost za rast in razvoj. Pri tem so odigrali ključno vlogo naši mentorji, ki so vsem novozaposlenim pomagali v prvih dnevih in tednih pri Agiledrop. Mentorstvo, deljenje znanja in medsebojno pomoč pa spodbujamo tudi po koncu uvajalnega obdobja.

Naša ekipa je tako hitro rastla, da je bila konferenčna soba neprestano v uporabi

Globalna prisotnost

Do leta 2018 je bil Agiledrop prisoten na že mnogo tujih konferencah. Zaradi te izpostavljenosti je naraščalo tudi povpraševanje po naših storitvah in posledično se je število zaposlenih že povečalo na 40. Zaradi zagotavljanja kakovosti dela smo vzpostavili novo delovno mesto, mentor razvoja.

Že v naslednjem letu smo odprli pisarne v Mariboru, Celju in Novem mestu, zaradi česar so dobili priložnost za delo talentirani razvijalci izven glavnega mesta, kjer je sicer glavna pisarna že od samega začetka. Ker so bile pisarne bližje njihovemu domu, smo lahko tako tudi ohranili eno izmed ključnih vrednot, ki jo zagovarjamo v podjetju, to je ravnovesje med delom in prostim časom, poleg tega smo podjetje uspešno razširili na 60 zaposlenih.

Iztok, Boštjan in Aleš pred drupliconom, simbolom Drupala na konferenci na Dunaju l. 2017

Prilagajanje spremembam in izzivom

Temu je sledilo vsem znano leto 2020, ki je prineslo številne in popolnoma nepričakovane spremembe. Globalna pandemija je dodobra pretresla delovanje podjetij po vsem svetu in tudi pri Agiledrop nismo bili imuni na te preobrate. Hitro smo se morali prilagoditi takratnim omejitvam, zagotoviti varnost pri delu, hkrati pa naročnikom zagotavljati enak standard kakovosti in to kljub drugačnemu načinu dela.

Celotna ekipa je delala od doma, kar je pomenilo, da je bila razpršena v številnih domačih pisarnah. Zato je bilo nujno, da vzpostavimo način komunikacije, ki zagotavlja nemoteno delovanje podjetja, in to navkljub fizični distanci, ki je bila med nami. Z enostavno in jasno komunikacijo smo vsem zaposlenim tudi želeli zagotoviti pomoč, podporo in medsebojno povezanost v časih, prežetih z negotovostjo.

Negotovost, ki jo je prinesla globalna pandemija, je tudi pomenila, da moramo biti pripravljeni na vse. Predvsem smo si želeli zagotoviti finančno stabilnost za prihodnost glede na različne scenarije, ki smo jih takrat predvidevali. Poglobili in okrepili smo tudi komunikacijo z naročniki in z njimi jasno in transparentno komunicirali o naših načrtih za prihodnost.

Leta 2021 smo se prilagodili novi situaciji tudi tako, da smo prevetrili strukturo managementa in vzpostavili novo sistemizacijo delovnih mest. V celoti smo vzpostavili hibridno obliko dela, s čimer lahko zaposleni koristijo tako prednosti dela v pisarni kot dela od doma. Na ta način smo lahko za takrat naših 73 zaposlenih omogočili še boljše ravnovesje med delom in prostim časom.

In Agiledrop je še vedno rastel. Prenovili smo strategijo in začeli s podcastom, ki je še dodatno povečal naš doseg na globalnem trgu. Navkljub izzivom smo dokazali, da se lahko prilagodimo, smo inovativni in uspemo tudi v časih, ki zelo izstopajo iz povprečja.

Preteklo leto in Agiledrop zdaj

V letu 2022 je podjetje ponovno doživelo rast in diverzifikacijo. Naša ekipa se je razširila z zaposlovanjem razvijalcev in drugih podpornih vlog v podtjetju, a to ni bila edina rast. Razširili smo tudi nabor tehnologij, s katerimi delamo: čeprav Drupal ostaja naša primarna tehnologija, smo se usmerili tudi v JavaScript in PHP ogrodja ter produkte.

Tudi naša zaobljuba, da podpiramo skupnost, ostaja močna, zato smo podprli različne lokalne dogodke, gostili meetupe in konec leta praznovali z Drupal meetupom, na katerem smo proslavili izdajo različice Drupal 10.

Zdaj, v letu 2023, nadaljujemo z razvojem in krepitvijo prepoznavnosti, tesno povezujemo marketing s prodajo in povečujemo našo prisotnost na konferencah, zlasti tam, kjer so prisotne nove tehnologije. In na prvo mesto še vedno postavljamo zadovoljstvo zaposlenih.

Agiledrop ekipa na tradicionalnem družinskem pikniku 2023

Po 10 letih poslovanja lahko z gotovostjo trdim, da je kultura podjetja, ki smo jo pri Agiledrop vzpostavili, tudi njegova gonilna sila za uspeh. In vzdrževanje te kulture ter prilagajanje, kjer bo to potrebno, je tudi naš cilj za naprej.

Vedno se bomo trudili, da bomo najboljša možna ekipa, ki se ji bodo razvijalci želeli pridružiti, se pri nas učiti in krepiti svoje veščine, saj bodo samo tako lahko našim naročnikom nudili storitve na najvišjem možnem nivoju. Naročnikom pa bomo še naprej zagotavljali vrhunske storitve, transparentnost in visoko stopnjo integritete.

Če zaključim - zadnjih 10 let je bilo res izjemnih in resnično sem ponosen na to, kar smo dosegli. Ob praznovanju tega mejnika se želim globoko zahvaliti naši celotni ekipi in naročnikom ter partnerjem, ki so nam v preteklih letih izkazali zaupanje. Veselim se prihodnosti, nadaljnje rasti in uspeha, ki pride s tem.

Iztok Smolič, generalni direktor

Objavil/-a Iztok na 29. sep. 2023 v Podjetje